En lite körlektion.

Är det nåt som kan få mig på riktigt dåligt humör så är det bilkörning. Och då syftar jag inte på min egna körfärdighet utan mina medtrafikanters. Tänkte bara komma med lite tips så det kan underlätta för mig alla andra frustrerade förare ute i världen:

  • Ligg inte under hastighetsbegränsningen och kör. Det retar gallfeber på mig och slutar med att jag sitter och svär stirrar argt mot den främre förarens backspeglar. Slutar i omkörning och en sur blick.
  • Kör inte om mig för att sedan lägga dig i en lägre hastighet än vad jag ursprungligen hade. Gör du det har du gått över gränsen. Ofta skriker jag nåt fult och pekar fuck you i hopp om den föraren ska se. Jag kör gärna upp i röven på den jävla bilen också, självklar inte så jag nuddar den.
  • Öka inte farten bara för att jag är på väg att köra om. Det kan sluta illa. Jag ökar ju såklart också farten och får tränga mig in framför biljäkeln sen och trycka på bromsen för att vi kommit ifatt en annan bil. Många svordomar och blickar som kan döda kommer i vartfall från mitt håll.
  • När jag får möte och det är mörkt ser jag helst att helljuset är av. När man väl ska slå på det igen så vänta till du PASSERAT mig. Dra inte igång det förbannade ljuset när du precis ska möta mig. Jag blir faktiskt bländad och skriker saker som "DITT JÄVLA ÄCKEL!" "VAD HÅLLER DU PÅ MED DITT DUMMA FANSKAP!" och liknande. Det blir ju lite otrevligt för mina passagerare.
  • Så en liten grej till. Kör inte om mig. Jag ökar garanterat farten om du försöker för jag hatar att ligga bakom andra bilar.
Det ska väl inte vara så svårt att klara av? 5 enkla regler att följa.
Ha en bra kördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback