En känsla att ta på.

En av dom värsta känslorna jag vet är besvikelse. Hur går man vidare efter att man blivit besviken av någon man bryr sig om och tycker om?
Det är okej att vara arg för det kommer man över. Men en besvikelse...

Jag förstår inte hur man bara kan sluta bry sig om någon som nyligen var hela världen. Hur kan sånt försvinna över bara en natt?
Nu sitter jag inte här och är bitter över att jag blivit dumpad av nån eller så, för tro mig, det har hänt många gånger förr men inte just nu.
Men jag blir lika farcinerad varje gång. Hur man ena dagen nästan kan säga att man älskar en person och nästa dag knappt komma ihåg namnet på den man sa sig älska.

Det är sjukt hur mycket energi jag kan lägga ner på personer som i själva verket inte bryr sig ett jäkla piss. Varför är det så? Det finns så små enkla sätt att visa att man bryr sig bara lite på. Ett sms där man bara undrar hur personen mår. Önska en bra dag på facebook.
Hur kan man bli så självgod att den enda man bryr sig om är sig själv. När svaret på frågan "Varför bryr du dig inte?" blir "Jag är bara sån". Hur kan man "bara vara sån"?

Hej jag heter Cathrin och är en person som helt enkelt inte bryr mig.

Är det den nya imigen att inte bry sig?
Jag talar nu av ren erfarehet för det irriterar livet ur mig och jag blir så frustrerad av att jag faktiskt lägger ner energi på folk som inte är det minsta tacksamma över att få en fin omtanke.
Jag blir alltid lika glad när jag får ett sms där det står "ha en bra dag", eller om nån nångång skulle skriva till mig "hej, skulle bara önska en bra dag och hoppas allt är bra".

En summering i alla fall. Jag tror att det slår tillbaka på sig själv om man ska försöka vara så "cool" att man inte behöver bry sig, inte höra av sig, bara gå sin helt egna väg.
Såna människor vill inte jag ha. Jag vill ha kärleksfulla människor omkring mig som faktiskt bryr sig om mig.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Helt rätt i ditt tänkande! Varför bry sig ena dagen och nästa inte alls?? Har oxå sånna runt mig och vet du vad jag tror! Dom är egoister rakt igenom, se mig, hör mig bry dig om mig!!! Men innerst inne bryr dom sig inte ett skit om andra:( man funderar om man verkligen ska bry sig om människor ibland när man inte får ngt tillbaka....

Förstår din känsla av besvikelse har känt den flera gånger tyvärr... Stå på dig tjejen du är bäst! Du är en god människa med många fina kvalitéer:D Det finns många andra som tycker om dig och bryr sig om just dig för att du är den du är och det ska du vara!

Läser din blogg och tycker det är så kul att få "se" vad som hänt med dig :) och kollar så klart på facebook! Sköt om dig! Kram kram

2009-09-20 @ 11:37:36
Postat av: Cissi

Förstår din känsla av besvikelse...har känt den många gånger..tyvärr! Men det jag tror om dom människorna som är så är att dom är egoister. se mig, hör mig, bry dig om mig!!! Sen att dom inte bryr sig om en annan det tänker dom inte på el så spelar dom bra:( så tråkigt när man lägger ner energi och tid på dom man känner sig så tom efteråt.

Men du är bäst! Kämpa på och du ska veta att det finns så många andra som tycker om dig för den du är och är glada för att just du finns i deras liv:)

Jag har några riktiga vänner som du skriver bara skickar ett sms "Ha en bra dag" "Tänker på dig" och bryr sig om mig. Dom håller jag hårt i. Och jag gör lika till dom såklart:)

Läser din blogg och följer dig på facebook:) så kul och se vad som hänt med dig!

Sköt om dig! kram kram

Postat av: Alexandra

"Hur kan man bli så självgod att den enda man bryr sig om är sig själv. När svaret på frågan "Varför bryr du dig inte?" blir "Jag är bara sån". Hur kan man "bara vara sån"?"



Det har jag också undrat många gånger! Finns det folk som från födseln helt enkelt är helt okänsliga? Hmm...

2009-09-21 @ 06:41:16
URL: http://lallexalex.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback