Ni kan hädanefter kalla mig Kocken Cathrin, tack.

Ska bara skryta lite över min fantastiskt goda omelett som blev helt perfekt i smak, konsistens och färg.
Ägg + matlagningsgrädde, salt, peppar, purjolök, bacon, champinjon och paprikakrydda på toppen!

Detta underbara serverades med lingonsylt.
Jag har aldrig lyckats med en omelett men när min käre bror kom med förslaget att sätta in den i ugnen så tänkte jag, AHA! det måste jag pröva.
Satt inne i kanske 10 min på 150-200 grader.

Idag har jag inte haft den bästa dagen i mitt liv. Bussen var knökandes full och värmeslaget var nära. Inte driekt proppfull lista på jobbet men toktrött ändå när jag kom hem.

Jag ska faktiskt sova redan nu. Men först!

Frukost: Havregrynsgröt med banan och mjölk
Lunch: Kyckling i sötsur sås (inget ris elr nåt annat tillbehör)
Mellanmål: 1 banan
Middag: Omelett

Kvällskul:


Kommentarer
Postat av: liz

jag vill inte vara en viktigpettra :-) Men om jag inte minns HELT FEL (vilket jag aldrig gör) .. så var det JAG som nämnde ungnen !!



Tack :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback