London: Dag 1.

Vi somnade till slut utmattade i 140 sängen. Jag kna inte påstå att jag sov som en gudinna. Jag vaknade ungefär varje gång jag skulla vända på mig tack vare den hårda sängen.

Klocka ringde i alla fall 08.30 och eftersom frukost ingick så hade vi beställt den till kl.09.00. Mm vad gott med hotellfrukost, tänkte jag.
Ja, frukosten innehöll:

  • En varsin torr, liten vit minibaugett
  • Geléjordgubbsmarmelad
  • 2 kroisanter (vet ej hur det stavas) som var inplastade och luktade spya
  • 2 bananyoughurtar med bara 1 % fett
  • 2 gamla apelsinjuicer
  • 2 den skrattande kon ostar
  • Det bästa med frukosten var osten.

Vi gav oss i alla fall ut på stan. Ner i tunnelbanan och till Oxford Street!!!
Vi var en bra stund på Topshop och jag blev kär i varenda sko.
Till slut hittade vi fram till Primark där vi spenderade 2 timmar och jag blev 1000kr fattigare. Men fan vad mycket jag fick för pengarna:

2 uggsliknande skor
7 trosor
6 strumpor
2 partylinnen
2 kavajer
1 mössa
2 väskor
5 armband
5pack svarta strumpbyxor
2 par andra strumpbyxor

Så jag var ändå rätt nöjd när vi gick därifrån med våra feta papperskassar som det stord Primark.

Klockan började närma sig 18 och vi tänkte åka tillbaks till hotellet för att lämna grejjerna, dricka lite vin, göra oss fina och åka in till centrum igen för att äta.
Det var lättare sagt än gjort.
När vi kom till tunnelbane nedgången stog det stockat med folk runt om och i trappan och ara stod stilla.
Jag trodde något hade hänt och försökte ta mig fram för att se om nån var skadad eller nåt sånt, sen tänkte jag "vilka dumma jävla som inte går till den andra nedgången".
Den dumma jävlen var nog jag för det såg exakt likadant ut på den andra. Mamma frågade ett butiksbiträde om det hae hänt nåt men han sa att så var det varje dag runt 17 tiden för alla ska hem.

Jag skulle seriöst aldrig pallat det där. Så mycket folk som ska trängas ner i dom smala gångarna under jorden och stå som packade silla på tunnelbanan. Nej tack.

Så vi tog vårt pick och pack och hittade en jättesöt restaurang, italiensk, där vi åt jättegod mat och drack jättegott vin.
Sen rullade vi hem mot det underbara hotellet och somnade framför en bra film på teven.

Slut Dag 1.


Kommentarer
Postat av: Börje

Hehe sötnos! Croissant stavas det :)

2009-10-22 @ 05:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback