Lodonresan: Resan dit.

Kära blogg och trogna bloggläsare (säsrskilt dig angi)!

Som ni kanske vet så har jag vart i London tors-mån med mamma. Vi har haft det helt fantastiskt! Kunde nog inte bli bättre. Eller jo, hotellet men egentligen så var ju det en stooooooooor del av det roliga också.
Men jag tänkte gå igenom dag för dag så ni har nåt att se fram emot, hehe...
Måste även erkänna att det inte blev så mycket bilder för att... ja jag är ingen fotograf helt enkelt.

Resan:

Klockan ringde... tidigt på torsdagmorgonen. Min buss gick 07.15 från gallerian och missade jag den hade jag nog vart tvungen att leva med hemlig identitet resten av livet.
Jag vaknade nog 1 gång i timmen under natten för tat kolla så jag inte försovit mig och så att alarmet var inställd på rätt tidspunkt.
Kommer ju ihåg sist jag skulle resa med en tidig buss, gick inte så bra...

Jag kom i alla fall upp i tid och drog ner till trikken.
Tror att jag kan ha väck hela jäkla Bislett med min rullväska mot rullstenen (heter det rullsten föresten?).
Jag kom i alla fall på bussen i tid och te var mörkt och skönt. Självklart ska den ända bokmalen på bussen hamna framför mig och ha lampan tänd.
Men jag somnade som ett barn ändå.

Jag mötte upp mamma på centralen när hon kom med tåget och vi tog bussen ut till Göteborg City airport. Där gjorde vi lite omdisposition i väskorna. Vi snålade och checkade bara in 1 bagage vilket vi fick ångra senare.

Flygresan gick i alla fall bra och vi störtade inte.
Väl framme på Liverpool station orienterade vi oss ner till tunelbanan och tog naturligtvis fel tub. Vi kom fram dte var bara det att det tog otroligt mycket längre tid.

När vi kom ut från Paddington station hade vi 2 håll att gå åt. Vänster och höger. Vi gick åt höger och självklart var det fel håll.
Men vi hittade till slut.
Tony's House Hotel!
Där möttes vi av en man på en stege men en 13,5% öl i handen som försökte laga en stor vattenläcka i taket vid "receptionen". (Med reception menar jag ett skrivbord och en stol.)

Jaja, vi gick upp på rummet som såklart låg högst upp utan hiss. Sista trappan var den smalaste, brantaste trappan jag gått i.
När vi öppnade dörren möttes vi av en bastu. Mamma är i stort sett allergisk mot värme inomhus och gick direkt ner och bad dom sänka. Tror ni dom kunde det? Nej för då sänkte dom värmen på hela hotelle och dom hade minsann haft brasilianare där som hade klagat på att det var kallt.

Så det var bara att stå ut.

Vi letade upp en söt kina restaurang och åt middag sen direkt tillbaks till "hotellet" för att sova. Sova blev det inte så mycket av för sängen var så hård så man nästan fick blåmärken på höfterna och jag vaknade varje gång jag skulle vända mig.

Dag 1 kommer imorgon! Gläd er!

/ Cathrin


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja tack för det kattjävel :) Fan på tiden!!

2009-10-22 @ 09:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback