Hem ljuva hem.

Jag är hemma sen i söndagskväll. Fy fan vad jag inte ska sitta 8 timmar på buss igen. Ska jag långt nån mer gång blir det nåt annat fördmedel. Trångt och jävligt.

Jag har ändrat mina arbetstider litegrann. Nu jobar jag sent på onsdagar och torsdagar och dte är ju bra för hur skönt är det inte att börja 12 ?
Man hinner tvätta håret, städa, stryka, laga mat, sminka sig i lugn och ro och titta lite på teve (som det för övrigt bara är skit på!).

Igår innan jag gick och la mig satt jag och googlade lite på 2012. Jag vet inte hur jag kom in på det men jag har ju hört att det är då Mayaindianernas kalender tar slut för dom har för flera flera tusen år sen räknat ut att 21 dec 2012 kommer jorden "gå under". Då kommer jorden tydligen stå i nån linje med solen och en annan planet som tydligen kommer rubba allt.
Men jag har också läst att bara är början på ett nytt galaxår. Att Mayaindianern hade lite större perspektiv än vi har. Vi räkna ju bara några tusen år bakåt och vise versa. Dom räknade med många miljoner år. Och 2012 har det gått ett galaxår, det vill säga 64 miljoner år.

Jag vet inte vad som stämmer eller om ens något av detta stämmer. Finns det några bevis på detta? Det sägs ju att i flera religioner har man funnit samma årtal, alltså 2012, där det kommer ske något med jorden.

Jag ve som sagt inte vad jag ska tro. Men jag hoppas väl lite att den där teorin med galxår stämmer för vafan. Jag har inte lust att gå under om 3 år?!
Hur ska jag hinna med allt jag vill göra på 3 ynka år??
Nejdu, dt där får jag nog ta en djupare undersökning på.

Nu ska jag snart bege mig till jobbet och jag hoppas att jag har samma energi ikväll efter jobbet så jag kan gå o träna. Men jag vet ju redan nu vilka ursäkter som kommer dyka upp. Jag får bara stålsätta mig helt enkelt!

Ha en fin dag då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback