En hyllning!

Denna hyllning går till alla frisörer här i världen.

Jag vet att det är många som ser frisöryrket som ganska fancy och fint men det är egentligen heeeelt fel. Visst, vi jobbar med skönhet och vill alltid få kunden att se bättre ut när han/hon går från oss än när den kom. Alla vill väl se bra ut?

Men det finns ju alltd en baksida med allt. Det är inte dom roligaste tiderna, man får ta mycket skit, man får jobba hårt för att överbevisa kunden om att det är faktiskt jag som kan mest om hår, inte du. Det är jag som är expert. Det är många klädesplagg som blir förstörda så man vill ju helst inte använda sin nyaste, finaste tunika men samtidigt vill man ju se fin ut eftersom vi jobbar ju faktiskt med människor. Vi kan inte komma utan smink i joggingbyxor och tro att kunderna känner sig trygga när dom sätter sig i stolen. Tyvär är det ju faktiskt så.

Men enligt undersökningar om vilka som är lyckligast på jobbet så är vinner frisörer. Just för att man oftast får så mycket feedback med en gång. "Åh, det var precis såhär jag ville ha", "Du är så himla duktig", "Till dig kommer jag definitivt komma tillbaks", m.m.

Enligt mig är frisöryrket det bästa yrket som finns för som sagt, alla vill ju vara fina och håret är ju ändå det viktigaste?!

Nu ska jag bege mig mot salongen och göra folk vackra hela dagen! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback