Sjuk, igen.

Jag e jamt sjuk hemma och jag e jamt sjuk utomlands. Aja nu har jag inte skrivit sen j\vi va pa Phi Phi. Jag kommer inte ihag riktigt vad jag skrev sist men Phi Phi e grymt. Men mer an en vecka orkar man inte. Jag e dodsfokyld efter 5 dagar dar.

Ja vi akte ju pa battur runt lilla phi phi. Det var ju tur att jag och angi inte alls var sa bakis sa vi kunde njuta til fullo. Men vi snorklade iaf och tittade pa laskiga fiskar. Bade jag och Angi holl pa att skita pa oss dar nere i vattnet pga av dom laskiga nabbfiskarna med huggtander.

Vi kom iaf till Maya Bay. Det var ju dar dom spelade in The Beach. Vi var dar i 2 timmar. Vi dacka under en palm och sov hela vistelsen dar.
Det var ju bara en halvdag sa vi gick ner till stranden direkt. Dar somnade jag under ett parasoll och vaknade helt yr av varmen. Lika bra att ga in pa hotellet o sova en stund. Alla 4 dackade vid 4 och vaknade vid 7.

Det var ju sista kvallen pa Phi Phi och den slutade i Kaos!
Jag kan ju saga som sa att jag hade en galen brasilianare som kunde manga fula ord. Det e tur att jag ocksa kan fula ord. Men bara nagra...
Jag var inte sist i sang for en gangsskull for det var Linda.

Dagen efter var det nastan frid och frojd i alla fall. Det var nagra sura miner dar ett tag men nu e det ganska lugnt, nu kan jag aka o halsa pa i Brasilien igen :)

Vi tog ju nattbussen till Hua Hin fran Krabi. 9 timmars resa. Men jag och Angi hade kopt starka somntabletter sa vi somnade in direkt och vakna nar dom hysteriskt skrek att vi var framme. Jag kommer knappt ihag hur vi kom till huset men jag somnade innan jag la huvet pa kudden och sov som ett barn hela natten lang.

Idag kom vi till Bangkok. Dom som vart med mig den har resan har ju vart med om mina toa attacker. Det har kanske blir lite mer information an vad vissa vill lasa och da foreslar jag er att sluta lasa nu.

Nar jag blir dalig i halsen sa kor det runt an del i min mage ocksa. Som sagt sa e jag jatteforkyld och det sitter i halsen/brostet. Alltsa kor det ibland runt i magen.
Imorse sa blev vi skjutsade till busstationen pa morgonen och j\vi stannade till vid Seven Eleven for att kopa vatten och sant forst.
Nar jag ska ta vattnet sa drar det igang en tvattmaskin i min mage. Och nar det gor det e det bra att va ganska nara en toalett.
Jag hann kopa med mig en toarulle och det tackar jag gudarna for. Nar jag kom in pa  busstationen sprang jag till toaletten.
Alla som vart har vet skillnaden pa toalett och toalett. Det finns dom man kan sitta pa och det finns dom som e ett hal i marken. Da far man sitta som nar man kissar ute.
Dar stod jag framfor 2 dorrar och bakom varje dorr var ett hal i marken.

Kul att se ett hal i marken nar man star helt kallsvettig och verkligen maste!
Sa som sagt, maste man sa maste man. Jag kladde av mig kladerna dar inne och satte mig pa huk. Som tur var gick det bra.
Det jobbiga var ett det inte fanns nat spolagrigat. Daremot star det en tunna med vatten och en liten hink dari. Sa det var bara att satta igang att osa.
Jag trodde aldrig att jag skulle behova skita pa huk i ett hal i marken. Men allt gar!

Nej nu far det nig vara bra for den har gangen. Jag tror jag har fatt feber.

Vi hors imorn elr nar jag kommit hem, usch!

Hejpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback