Koh Phangan (stavning?)

Nu har vi kommit till Koh Phangan. Batresan va pa spygransen hela tiden men vi klarade oss bra anda. Vart hotell lag, igen, helt off och vi bytte idag till ett pa Haad rin. Sa nu e vi nojda igen men dte var inte sa billigt sa efter vistelsen har blir det snallivet. Vi forsoker val hitta nan billig bat till Koh Tao.

Jag kan ju beratta lite om hotellet vi kom till i alla fal. Igar var detta.
Det var ju bungalows vid stranden sa det var egentligen jattemysigt men som sagt, helt off. Skrackresa till och fran centrum som tog ca 20 min med tuktuk.

Vi akte in till centrum och kakade och kopte lite ol o chips sen blev det farden hem mot bungalown. Det var jattemysigt for vi satt pa upplysta bankar nere vid havet och spelade yatzi och drack lite ol. Sen kom helt plotsligt en mystisk longtail bat med 4 personen som la till vid grannhotellet. Helt morkt var det och som smog omkring. Det var lite laskigt.
Sandra kissade pa stranden ocksa och direkt nar hon var klar kom en hund och gomde undan hennes kiss med sand, sen sprang den ivag.
Vi trodde att den skulle hamta sina kompisar och ata upp oss men det gjorde som tur var inte det.
Mitt i yatzit var jag tvungen att ga pa toa. Kom in till bungalown och satte mig. Sa rakade jag titta bakat en snabbis och det skulle jag aldrig gjort. Varldens storsta spindel springen over toaletten! (Ha i atanke att jag har fobi for spindlar sa jag kan overdriva en aning)

Jag fick i alla fall panik och skrikandes sprang jag ut till dom andra igen. Sen satte jag inte min fot pa den toaletten igen. Det var tur att vi bytte hotell idag...

Idag har vi mest chillat i solen. Snorklat lite och tittat pa nagra fiskar och sjogurkor. Sen har vi spelat strandtennis och kastat gris som jag alltid ar bast pa.

Ikvall ska vi kolla pa film och dricka ol. Dom visar filmer pa alla restauranger pa eftermiddagarna/kvallarna. Sa ikvall ska vi satta oss pa Pla Bla och ata, dricka och kolla pa Juno.

Imorgon ska vi pa en batutflykt till olika strander och snorkla och se on och pa fredag ska vi hyra moppe och utforska sjalva.

Ne nu for det var nog skrivet for den har gangen. Ska nog fylla pa mitt telefonkort nu.
Ha det bra i kalla sverige!

Kram fran solbranda mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback