Drama!

07.30 ringde min klocka. Vaknade och kände att det luktade bränt men jag trodde bara att det var nåt som kom utifrån. Så jag snoozade en gång och sen gick jag upp.
Jag tyckte att det såg lite dimmigt ut i vardagsrummet och att det luktade lite mer bränt där mn jag tänjkte att jag säkert inbillade mig för i köket luktade det inget alls.

Under tiden som jag gjorde mig i ordning blev brandlukten starkare mn dt slo mig aldrig att det kanske brann nånstans. Jag fick för mig att det var nån som eldade i spisen som man inte ska göra och dt var därför det luktade rök.
Jag tittade ut och jag såg ingen rök.
När jag snöt mig så var det alldeles svart av sot och precis innan jag gick hemifrån började må lite illa. Det var skönt att komma ut i friska luften.

Det ligger en massagestudio här nedanför och fönstrena var alldeles spräckta och det såg konstigt ut. Men jag tänkte inte så mkt på det utan fortsatte till trikken som skulle tamig till Grata. Men jag skickade ett sms till han jag bor med för säkerhtsskull om att det lultade väldigt mkt rök i lägenheten.
Han vaknade som tur var av smset så han gick upp och kikade och då var det ännu mer rök och stank.
En kvart senare hade polisen knackat på dörren och utrymt hela huset.

Det brann i källaren och i massagestudion.
När dom slog in dörren till massagstudion hade det vällt ut hur mycket rök som helst. Det var såklat därför rutorna var spräckta, av värmen och röken.

Jag åkte hm så fort jag var klar på Grata och mötte upp Lula på ett Café i närheten. Vi fick inte gå in i lägenheten pga av röken. Alla fönster i hela huset stod på vid gavel för att luftas ut.

Vi är inne i lägenheten nu och det stinker verkligen. Vi sitter h är och fryser ihjäl men det känns heller inte som nån mening att driva runt utomhus, lika kallt det.
Jag tänker bara på alla grejjer som Johan och Liz har i källaren. Eller hade, om det finns nåt kvar?

Så det har vart dramatik med brandbilar och poliser medan jag var på Grata på intervju.

Mn mitt i denna kalabalik ringer ett norskt nummer till mig. Det var från På Håret, skickade mitt CV till dom igår, och ville träffas för intervju. Jag ska åka dit klockan 15.00 idag. Jag ska inte ha några förväntningar utan tar det som det kommer. Verkar det bra och dom vill ha mig så är det jättekul annars är det inte meningen att jag ska vara där helt enkelt!

Önska mig lycka till, och vilken bra början på flytten va, p.böter och brand...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback