Konsten att vilja.

Sitter nu här, som jag befarade, framför  idol. Nyss var han med cowboy hatten med och sjöng och ärligt talat så blir jag så jävla arg när såna som han går dit bara för att synas i teve. Jag blir dessutom arg när folk som verkligen inte kan sjunga ställer upp. Nån borde väl sagt till dom att dom sjunger dåligt?!
Jag vet att jag sjunger dåligt för det får jag höra i stort sett varje dag. Så, om mina vänner och familj säger att jag sjunger dåligt, varför skulle då en idol jury tycka tvärtom?

Idag
har det varit lugnt på jobbet. Det var riktigt skönt för det betyder att jag har kommit längre in i min bok. Vill verklign inte släppa den när jag läser.
Jag blir så glad av att läsa bra böcker. Jag tappar bort hela mig själv i boken och det älskar jag. Fly in i papperssidorna.
Den kommer nog vara utläst när veckan är slut. Sen då? Får ta med nån från mamma o pappa.

Ikväll har jag varit utpåmin promenad. Powerwalk med lagom mkt power i ca 20 min. Jogga/springa i ca 20 min. Powerwalk med extra mkt power 5 min. Springa 5 min elr tills jag inte orkar mer och eventuellt gå lite lugnare den sista biten hem för att varva ner. SÅ jäkla skönt. Men det kommer bli läskigt för det blir mörkt tidigare och tidigare och jag vet inte om jag vågar gå där när det är mörkt för det är skog och grejjer där. Slättadamm. Världens bästa motionsspår och många att välja mellan. Det ska vara variation annars tröttnar jag. Nu får vi se hur länge det håller bara. Man är ju ganska duktig på att komma på bortföklaringar.

Nu väntar snart duschen och sängen för att försvinna bort i bäckernas underbara värld.
Puss tjaaaah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback