Konsten att vara en god medborgare.

Jag återkommer till att köra bil...

Dt får mig verkligen på sjukt dåligt humör.

Jag körde från Växjö imorse. Och hastighetsbegränsningar är ju till för att hållas. Men jag måste erkänna att det är jävligt svårt. Jag är den som alltid kör alldeles för fort. Jag är den dryga som ligger o trycker i vänsterfilen hela tiden och trycker bakom nån som kör sakta. Så det som irriterar mig mest av allt är dom som ligger o kör 80 på en 90 väg. 60 på en 70 väg osv. Varför gör man detta?
Det är särskilt irriterande när man ligger o kör på en smal jävla väg som vrider sig hela tiden och det är omöjligt att se vad som kommer framför och därför blir det omöjligt att köra om. Jag kör alltid om.

Der har vart en långt dag idag och jag är sjukt trött. Körde från jobbet lite tidigare och när jag kommer hit och parkerar o lägger i pengar i automaten så funkar inte skiten! MEN den tar mina pengar. Sen står det "Vid fel av automat gäller parkering i 1 timme. Därefter gäller avgift." Tror dom att jag tänker stoppa i mer pengar som dom kan ta av mig då elr? Ellr tror dom att jag tänker åka runt och leta efter en annan automat? I så fall tror dom jävligt fel. Och har jag en p-bot imorn när jag kommer ut till bilen så ska jag nog se till att dom ska få den uppstoppad någonstans.

Nu är jag bara trött och irriterad och känner hur huvudvärken trycker bakom pannbenet. Skriver om helgen imorn. Men det har vart en väldigt bra helg och jag hade inte jättestor lust att åka tillbaks till dystra götet.
Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback