Konsten att våga.

Idag har vart en skön dag på jobbet. 2 av mina stamkunder. Det är alltid kul. Jag lägger alltid ner lite extra tid på mina stamkunder när jag får chansen.

Min sista kund, som jag brukar klippa och färga, kom med en bild. Som hon gjorde förra gången. Bara det att den här gången var det liiiiiite annorlunda. Förra gången färgade jag henne i en mörk kaffebrun färg med kopparpartier. Den här gången ville hon:
  •  ha kvar kopparpartierna fast göra dom ljusare
  • göra många tunna ljusa slingor i hela hårt
  • göra några svarta slingor
Den här tjejej var alltså svarhårig för 6 månader. Så ni kan ju tänka er att det inte är så lätt att få en snygg ljus nyans.

Jaja tänkte jag, jag gör väl som hon vill. Hon kommer se ut som en jävla färgpalett!!!!!

Blandade i ordning färgerna. La på det svarta i nacken och det ljusa på dom ljusa partierna. Sen fick jag en snilleblixt!
Magma har ju fått några nya nougatfärger som jag inte har testat!
Blandade i ordning och la det i tunna vävda folieslingor i resten av håret. När jag sköljde ur det höll jag andan. Jävlar om det blir oranget!
Tvättade för säkerhets skull med sliverschampo.

Det blev skitsnyggt!
MEN, hade inte hon varit som har är så skulle det sett fördjäligt ut. Men hon har jättefint hår. Hon har lååååångt. Vi har klippt upp det väldigt mkt men det är fortfarande tjockt. Ne det blev jääättefint faktiskt och jag kunde andas ut...

Nu är jag kär i wellas nya magma färg /7+.

Jag har vart ute i sprungit ikväll runt slättadamm. Blev lite senare ikväll för jag orkade inte stressa från jobbet. Dt resulterade i att jag fick springa i halvmörker och det var lite läskigt eftersom jag är mörkrädd.

Puss tjah-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback