Konsten att uppskatta det goda.

Sitter framför datorn i fågelsudd och ser på min egna spegelbild i fönstret. Man är mkt snyggare när man ser sig själv i ett fönster. Min tanke va "Shit mitt hår har ju blivit långt, blank och fint. Och jag ser ju rätt bra ut utan smink, inte så blek som jag trodde."
Jag var tvungen att gå in i badrummet för att se mig i spegeln där om det stämde. Det gjorde inte det (no shit sherlock?!). Mitt hår var inte långt, blankt och fint. Blek? Jag är för fan genomskinlig! FÖRUTOM dom små röd rodnaderna som är utdelade lite här och var. Och just ja, under ögonen var jag ju blå.

Vad har jag lärt mig av detta?
Tro aldrig på en fönsterspegelbild!

Jag och mamma och pappa satt och kollade på Hitch. Jag tänkte koka ett ägg till filmen. Nyttigt och mättande. Precis vas jag behövde eftersom jag var så hungrig (?!). Innan jag ens han tänka ägg när jag öppnade kylskåpet svepte mamma förbi och drog fram brie ost, körsbärstomater och vitt vin. Jag klämde t o m i mig 4 rutor marabou. Men det får man när man varit ledsen. Dessutom är det helg.

Imorn börjar veckan. Det ska bli intressant att se hur jag beter mig under kommande vecka. (Jag tror jag är lite schitzofren)

Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback