Konsten att trolla.

Idag har jag varit ledig.

Sov en skön natts sömn och drömde en hyfsat härlig dröm. Ibland var den lite mer privat och ibland var den ganska konstig. Men det var en sån dröm som man inte riktigt ville vakna ur så snabbt. Jag rycktes ur drömmen av att telefonen ringde aggressivt bredivd mitt huvud. Det var mamma. "SOVER DU ÄN??!!"
Ja mamma jag är LEDIG.
När jag är ledig får jag sova hur länge jag vill. Men det förstår inte föräldrar för dom vill att man ska ställa klockan på 7 för att få ut så mycket som möjligt av dagen. Men tänk, även fast jag sov till 11 så hann jag med allt jag hade planerat. Med andra ord:
  • Städa lägenheten
  • Vädra
  • Läsa
  • Ut på powerwalk
  • Handla mat
  • Flytta bilen
  • Laga mat
Jag är glad att jag inte gick upp tidigare för då hade jag bara gått runt och rastlöst undrat vad jag gör hemma när jag lika gärna kunnat jobba och allt är skit.
Men så blev det int nu tack och lov.

Jag har bokstavligt talat legat på alla fyra och skrubbat så svetten har runnit. Badkaret alltså. Men nu blänker det och är vitt som aldrig förr!
Resten av lägenheten är också fin och inget damm syns.

På torsdag ska jag ha en rolig kund (gode gud säg att hon är rolig). Det är nämligen mamman till dom 3 systrar som jag klipper och färgar. Hon tyckte dom va såååååååååååååå fina (skryt höhö) i håret så hon var ju tvungen att boka en tid hon med. Nu är det ju så att hon har inte varit hos en frisör på 20 år, enligt henne själv. Det ska bli intressant att se...

Vi får se vad dagen har att bjuda på imorgon!

Just det! Vill ni veta vad jag lagade för mat? (Jag lagar ju aldrig mat annars)
Stekt bacon, stekt ägg och vita bönor. Jag lät faktiskt baconen (Stavning?) ligga och rinna av på hushållpapper innan jag serverade mig själv. Mm vad gott det var!
Nu sitter vi här med en pickels burk framför oss...

Natt.

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag fick min juice av mamma för hon hade vart på Aloe Vera party som en privat återförsäljare hade.

Men kolla på hemsidan : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback