Konsten att stå ut.

Nu är jag hemma i götet igen och så fort jag klev ur tåget på perongn sögs kraften ur mig. Jag ville vara kvar i trygga fågelsudd hos mamma o pappa ett par dagar till.

Sov större delen av resan hem. Jag ska nog snart gå o lägga mig för jag är så hima trött.
Jag kom till jobbet vid strax eftr 16.00. Mm vad sugen jag var på att klippa och vara trevlig. Som tur var så var det 2 barn. (Om man nu kan kalla det tur.)
Men med tank på min färgning senare så var det verkligen tur.

Jag skulle färga en kund som jag färgat flera gånger innan och det är verkligen jättelätt. Det roliga med henne är att det är så fin färg hon vill ha. Riktig kopparröd.
Receptet hade jag skrivit upp klart och tydligt på kundkortet så det var bara att blanda. Koleston Perfect (färg) i botten (hon är grå) och Color Touch (lättfärg/intensivtoning) på längderna. Koleston blandas 1 del färg och 1 del väteproxid. Color touch blandas 1 del färg och 2 delar emulsion.
Felen:
  1. Blandade Koleston 1+2
  2. Blandade rätt färg men fel mängd
  3. Gjorde samma sak igen
  4. Skrev upp fel recept på kortet
När jag kommit på detta var skadan redan skedd. Hon blev mörkade i botten som jag hade förstått när jag upptäckte dessa misstag och det blev dessutom inte lika rött.

Min hjärna har verkligen inte hängt med. Öm i hela huvudet.
Men hon var nöjd och det är ju huvudsaken.

Nu sitter jag hemma i soffan och vill bara bort. Längtar till alla kommande helger där det är fullt upp.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: margit

baby, du är alltid fin, okej?

2008-09-08 @ 23:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback