Konsten att överleva en måndag.

Idag är det måndag som sagt. Första dagen på resten av sitt liv för det mesta. ("På måndag ska jag bärja mitt nya liv" är ju en fras man sagt ex antal gånger.)
På måndagar har jag sovmorgon. Börjar 11 och slutar 8.

Dagen har flytit på. Ganska alldaglig dag om man kan säga så. Ingen speciell kund. Inget som har hänt, varken roligt elr tråkigt. Inte ett ända sms och inte ett ända samtal. En vanlig jävla grå dag.

Hur får man en måndag färgstark?

Det är långt till helgen och idag är det 10 dagar kvar till lön. Livet känns lite sådär hopplöst just idag.

Imorgon kommer mamma och pappa hit. Dom åker vidare till spanien på onsdag vilket innebär att jag får bil! Jag har säkert skrivit det förr men jag njuter varje gång jag tänker tanken. Bil till jobbet. Bil hem från jobbet. Visst låter det bra?

Punkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback