Konsten att kontrollera sig.

Ibland blir man prövad på sitt tålamod. Det är inte alltid så roligt.

Förra veckan, jag tror det var på onsdagen, stod jag pch skull diska på jobbet. Vi hade ätit lunch och det var rätt mycket disk som stod där o glodde på mig. Jag hade ett hål innan min kund så jag tänkte passa på då för sen var det fullt fram till stängning. Och det skulle då innebära att A) låta skiten stå och för höra chefens gnälle hela dagen efter eller B) försöka diska lite fort och då riskera att missa tåget hem.
Men eftersom jag hade detta hål så tog jag saken i händerna och satte igång.

Satte på diskhandskarna och drog på lite diskmedel på borsten. Tar tag i första tallriken och ska precis börja diska när "DIIIIIIIIIIIIINGDOOOOOOOOOOOONG".
Jaha en kund. tar av sig handskarna och gå ut. Det var en solkund så hon gick raka vägen in.
Går in till köket igen sätter på mig diskhandskarna. "DIIIIIIIINGDOOOOOOOOOOOONG"!!!!
Jag känner mig smått irriterad. SLiter av mig handskarna och går ut.
Ja men vad kul, det var en solkund som gick.
Jag går tillbaks in till köket och försöker för trdje gången komma igång med disken. Så jag tar på mig handskarna ännu en gång och diskar en talrik.
"DIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINGDOOOOOOOOOOOOOOOOOONG"!!!!!
För tredje gången på rak så får jag alltså avbryta denna diskning p g a det där otroligt irriterand ljudet. Den här gången slet jag av mig handskarna och slängde dom i diskhon och gick därifrån. Sen gick jag inte in dit nåt mer.

Ikväll kom jag hem ganska tidigt. Jag är lite småhungrig på kvällarna efter jobbet så jag brukar äta lite soppa, det räcker. Så idag värmde jag upp min ost o broccoli soppa. Mmm mat...
Jag satte mig framför teven, satte ner koppen med soppa på bordet och skulle greppa efter datorn.
"SLASH"!
Helvetesjävlaskithål!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Soppa över halva bordet och mattan och även på min strumpa.
Då var det bara att sätta sig att skura som en annan städtand. Och där var min middag borta.
Just nu är jag så irriterad att jag inte ens tänker värma en ny. Nu blir det ett glas vatten.

Nu har vi sagt uoo lägenheten så i december är det bye bye!

Sajonara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback