Konsten att klara sig själv.

Det känns inte bättre idag. Det tar tid det vet jag, men jag önskar att man bara kunde knäppa med fingrarna.

Mamma är ute och går och pappa tittar på teve. Jag sitter här med huvudvärk från igår. Det brörjar i käkarna och jobbar sig uppåt längs sidorna. Ingen rolig värk. Men en tablett skjuter bara upp det. Det blir bara bra för stunden sen kommer det tillbaks igen.

Jag skrev ju att jag var glad över den bok jag läste. (Jag har käst ut den nu.)
Nu är jag inte glad längre. Boken slutade väldigt tragiskt och jobbigt. Att en bok kan påverka en så. Bådepositivt och negativt. Jag hoppas att hon skriver en till som slutar lyckligt.

Jag somnade i soffan för jag ville inte gå och lägga mig i sängen. Där är man så utlämnad för alla tankar och känslor och dom liksom svämmar över så fort huvudet når kudden. Så jag sov i soffan. Tills mamma väckte mig mot morgonkvisten och jag tvingade ner mig i sängen ändå. Det gick ganska bra.
Ingenting på telefonen som väntat. Vad hade jag räknat med egentligen?

Nästa helg åker jag till växjö. Jag följer med alex och hennes kompisar ut. Säsongsavslutning på Terassen och det kan man ju inte missa.
Köpte en klänning igår på gina som kanske kan komma till användning då?
Jag vill vara så lite som möjligt nu i götet för där väntar en gnutta ensamhet. Och det vill jag verkligen inte ha just nu.

Tjah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback