Konsten att vara i London Baby!

Ligger i soffan och glor på Oprah.

Jag har ju som sagt varit i London denna helgen.
Det har varit jättebra men jag tacjar gudarna för att jag är ledig idag. Det blir lite jobbigt att umgås 24/7 med sina kollegor efter en arbetsvecka.

På fredagen var det lite shopping. Men bara lite. Jag är ju inte så rik än så länge.
Vi åkte ut till Camden och gick på en marknad där dom hade allt möjligt. Visst var jag sugen på att köpa mycket men jag behärskade mig. Problemet kom när vi gick in i alla dessa skoaffärer... Ni som känner mig vet hur mina känslor för skor kan utvecklas.
Jag blir nästan tårögd bara jag tänker på det. Jag får en sån där pirrande känsla i magen och jag blir så glad så ögonen bara gnistrar. Man kan nog jämföra känslan med att vara kär. Nästan ännu härligare än att vara kär (om det nu är härligt att vara kär?).
Så många fina skor på ett och samma ställe! Jag visste inte vart jag skulle börja. Helt otroligt.
Tyvär hade jag bara råd att köpa ett par skor som jag sa visa här lite senare.

Vi åkte in till "stan" sen. Gick och gick och gick... Trafalgare square (?), Picadilly Circus, Big Ben, Oxford street, Covent Garden. Och det ända jag köpte var en ansikts creme och sminkborttagning från Ahava. Men jag var inte ute efter att shoppa heller.

På lördagen var vi på hårmässan.
Skithärftigt. Jag har hittat mina drömmars plattång. Den var helt täckt med strasspärlot och bara glittrade så man nästan var tvungen att ha solbrillor. Hur mycket som helst som jag ville köpa men plånboken sa stopp. Köpte i alla fall ett skitsnyggt sax hölster från Passion. Det som jag haft är trasigt. Sen var jag tvungen att köpa ett set med färgpnslar, färgskål, permanent grej och en vattenspruta. ALLT I ROSA.

Tittade även på Patick Cameron's visning med långhår. Han är ju grym på uppsättningar. Fick många bra tips där. Köpte även hans långhårsborste.
Vi skulle gått på hans show också men lite för dyrt var det. 90 pund per person (!!!!!!!!).
Vi var på mässan tills det stängde i stort sätt.

På kvällen  åkte jag in till stan för att festa till det med Alex och hennes salong som också var där. Kom hem till hotellet runt en 4.00-4.30... Det var kul att gå upp klockan 7 morgonen efter. Åkte även till mässan dagen efter men det var så sjukt mycket folk där på söndagen så vi va där kanske 1 ½ timme sen gav vi upp.

Tänkte ge er lite bilder med för en gångs skull!



Den största var självklart min.



Turister tar kort på turister.



Hej 50-tal!
Checka in hennes skor...!



FHI Heat.



Toni & Guy



Patrick Cameron för BabyLiss!



Det fulaste på hela mässan.



Toni & Guy



Wella



Jag och den blå dörren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback