Konsten att vara Cathrin.

Nu sitter jag i sängen för en gångs skull och skriver. Innan läggdags.

Jag är min pappas dotter. Till sättet. Min pappa är en kopia av Rudolf, Sunes pappa, och jag är en kopia av pappa.
Så mycket som jag har förstört, tappat, tappat bort, glömt bort, tagit fel, gjort mig illa osv osv. Jag är en klant helt enkelt.

Kan ju bara dra upp några exempel det senaste året:
  • Tappat ca 3 mobiltelefoner - Den senaste sa jag inget till mamma o pappa för då hade det blivit hus i helvete. Ne jag åkte ner till telia dagen efter för att fixa det här. Köpte en ny telefon och eftersom jag var tvungen o ta det på avbtalning så var jag tvungen att ta ett abonemang. Istället för att bara gå till Siba elr liknande. Ne så nu sitter jag och betalar av den telefonen plus ett abonemang varje månad som jag inte använder.
  • Klippt av mig knogen - Detta hände i vintras när jag klippte en kund. Helt plötsligt låg knogen på saxen. Jag var förvånad, min kund fattade ingenting, jag skakade bort knogen och den flög iväg och la sig nånstans i salongen. Fick gå till doktorn och sy ihop eländet.
  • Tagit fel på en hel dag när jag skulle åka hem från spanien i somras - Som tur var så var det en dag för tidigt. Men där stod jag och undrade varför int min flight stod med på den stora tavlan. Efter mycket tjafs hit och dit så visade det sig att jag tagit fel på en hel dag. Jag skulle åka dagen efter.
  • Tappat bort ett skattemärke - Det här har jag inte vågat sagt än. Så jag skriver inget mer om det.
  • Tappat ett Avi till en vara som jag beställt som skulle hämtas ut - Detta hände idag. När jag skulle åka och hämta ut mitt paket så låg inte avin i min väska där den legat hela dagen. Så jag måste tappat den någon gång under eftermiddagen när jag var på H&M och lämnade tillbaks en bh eller när jag var på Chalmers och satte upp lappar angående finnish modellen.
Det här är bara en piss i havet av allt jag klantat till det. Alla biljetter jag tappat bort, glömt i väskor.
Just nu sitter jag faktisk och har ont i mitt vänstra pekfinger för i måndags när jag skulle noppra ögonbrynen på en kund så skulle jag gå och hämta pincetten som låg i min sminkväska (använder alltid min egna för den är bäst men självklart rengör jag den före och efter). I min sminkväska låg tydligen min rakhyvel med slöa blad. Men när jag ovetandes tröck ner handen där i var dom inte så slöa utan snittade upp min pkfingertopp. Fy satan vad det gjorde ont! Och gör fortfarande!

Nu är det läggdags och jag ska försöka sova trots huvudvärken. Det är nog fjärde dagen i rad jag har huvudvärk nu. Jävligt segt.

Natti!

Kommentarer
Postat av: linda

ja tycker om dej ävem om du är en klant... de är liksom du på nått sätt=)

2008-10-09 @ 19:14:26
Postat av: Lisa

Hihihi, kommer du ihåg tågbiljetterna till Åre? ;) vad hände med dom egentligen ? :D

2008-10-14 @ 15:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback