Konsten att tycka om någon.

Jag vill bara förtydliga en liten detalj.

Jag älskar att höra av mig till folk på ett eller annat sätt. Jag försöka så gott jag kan i alla fall. Jag bryr mig om folk. Därför kan jag lätt skicka ett sms liknande "godnatt och sov gott :)", "Hoppas du får en bra dag!", "ha en trevlig helg!" till mina vänner men även till människor jag inte känner så jättebra. Jag kan ringa bara för att säga Hej. Eller skicka ett sms bara för att säga hej. Bara för att visa att jag tänker på den personen just då. MEN kära ni, det betyder inte att jag är KÄR i personen i fråga.
Det betyder inte att jag sitter och hoppas att den personen ska vara kär i mig.
För mig handlar det bara om att visa att jag bryr mig och inte på det romantiska planet.

Jag tycker om att ringa när jag har tråkigt. Då ringer jag gärna dom jag sällan pratar med i telefon. Oftast blir det en kille eftersom jag umgås med tjejer dagarna i ända är det skönt att prata med en kille då och då. Men jag ringer för jag tycker det är roligt att prata, och särskilt med den personen jag ringer eftersom det förmodligen var länge sen. Det betyder inte att jag sitter och ritar hjärtan runt hans namn och går och tänker på honom hela dagarna.
Det kan nog bli missförstånd när det gäller ex. Bara för att jag ringer eller skicka ett sms betyder inte det att jag vill försöka igen. Det betyder inte att jag ligger o gråter och saknar den personen så mycket att jag måste höra av mig. Jag gör det för jag tycker det är roligt att hålla kontakten.

Så kära ni, särskilt killar. Ni behöver inte vara oroliga. Jag blir inte kär för att jag ringer eller skickar ett sms för mycket. Jag blir inte den efterhängsna tjejen som går och hoppas och hoppas. Jag vill bara prata en liten stund om allt och inget och kanske göra nån glad med ett sms, och förhoppningsvis få ett tillbaks som gör mig glad. För jag älskar att få sms!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback