Konsten att svara i telefonen.

Det här med att svara på sms är en självklarhet för mig, om man nu inte glömmer vilket är mänskligt.
Att svara i telefonen är inte alltid lägligt men det finns en grej som stör mig så offantligt.
Dom 2 senaste veckorna har jag blivit "klickad" rakt i örat. Helt utan anledning. Eller ja, en hade väl anledning som jag fick veta och visst då kan man förstå.

I söndags åkte jag hem från Olso. Jag åkte buss och jag tycker det är sjukt tråkigt att åka buss. Så jag satt och smsade lite med A och tänkte sen att det är roligare att prata i telefon. Dessutom går tiden mycket fortare när man pratar. Plus att var väldigt länge sen just vi pratade i telefon.
Så jag ringde. Inget svar, trots att jag ringde strax efter jag fått ett sms. Nehe, tänkte jag då ringr jag vil om en liten stund igen. Sagt och gjort. KLICK!
Och där blev jag klickad. Jag kände hur irriterad jag blev för det enda jag ville var att prata lite grann. Absolut inget annat.
Aja, tar nästa person som skulle vara rolig att prata med. KLICK!
Nehe, jag ringer väl om en liten stund igen då.
KLICK!!!
Fjärde klicket på mindre än 1 timme. Tror ni man känner sig älskad då?
Nu är jag så sjukt jävla trött på att bli klickad. Så snälla folket svara istället och säg att ni inte kan prata eller skicka ett sms och skriv att du inte an prata just nu, elr orkar.
Så nästa person som klickar mig ska jag personligen göra ett hembesök hos och prata lite allvar med!

Tack för det!
Nu ska jag passa på att hälsa till min vän Sandra Eriksson, en trogen läsare ;). Hon sitter just nu i Gävle och har lite halvt panik över om hon hinner köpa en resetandborste eller ej innan vi åker till Thailand!
Hihi..
Hej hej =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback