Konsten att shoppa.

Jag har shoppat den här veckan och det alldeles för mycket...

På lördag har Alex sin 20-års fest. När det är fest vill man gärna ha nåtgot nytt och fint att ha på sig. Jag hittade inte det i tisdags när jag var ute och shoppade. Så jag hann ner en sväng idag innan det stängde. Hade 30 min på mig så jag halvsprang in i Nordstan och femmanhuset. Flög uppför rulltrappan och kastade mig in på Gina. Som väntat hittade jag INGET. Men jag fick en sille blixt. Bling!
Dör brukar dom ju ha fina klänningar och det ligger bredvid Gina. Så inpå Bling och där hängde den. Provade klänningen och den satt som ett smäck.
Jag har lit svårt för det här med klänningar Men jag gav den ändå en chans. Stod och pratade med expiditen lite och hon tyckte definitivt att jag skulle köpa den (näe? tyckte expiditen i affären att jag skulle köpa klänningen som hon sålde?).
Stod och funderade ett tag men jag till slut bestämde jag mig. Jag köpte den. Fan vad bra att jag hittat nåt att ha på mig på lördag!
Kom hem och testade den igen med skor o grejjer till. Jag ska lämna tillbaks den.
Jag såg ut om en snäll liten flicka som aldrig skulle göra nåt dumt. Vippig och gullig och lila. NEJ TACK!
Så imorn ska jag springa in på Bling igen och lämna tillbaks den. Få mina 500 i plånkan igen.

Så nu har jag grävt i garderoben efter mitt vita tublinne. Puts väck. Det blir ett annat vitt linne och en svart klänning som ska användas som kjol istället. Blir skitbra....

Idag började livet igen. Ingen bil.

Ha det hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback