Konsten att resa.

Imorn är det London!

Det ska bli intressant. 2 starka viljor. Min och min chefs. Men jag kommer göra det jag vill. Jag har aldrig varit i London och jag vill göra allt turistit man hinner. Åka röd buss o kolla på grejjer, gå runt i stan, prata låtsas engelska och dricka thé.
Min chef har ju varit där många gånger så det är klart hon inte vill göra sånt.

Idag hade jag en dagens kund!
Fast det är ingen rolig grej. Men det ringde en kund i panik och sa att hennes hår var förstört och att det var blått.
Jaja tänkte jag. När kunder säger så är det oftast inte så farligt.
Hon kom in och hade keps på sig. Hon satte sig i stolen och tog av sig kepsen. Knallblått. Totalförstört.
Det var verkligen så illa som hon beskrev det. Jag tyckte så synd om henne. Hon hade varit hos en frisör och färgat håret och jag kan verkligen inte fatta vad hon har använt för håret var verkligen blått!
Hon hade varit ungefär så blond som jag och ville ha likt sin naturliga hårfärg (varför man nu vill det...).
Hon sa att färgen hade hetat Hasselnöt och när jag tänker hasselnöt så är det guldbrun som syns framför mina ögon. INTE BLÅTT!

Jag fick klippa av skiten så hennes hår blev på det längsta ca 4-5 cm. Hon hade aldrig haft kort hår förut. Men det gick inte att kamma i håret ens för det var värre än tuggummi. Lika bra att få bort det. Så hon ska komma om 3 veckor och klippa sig igen och då ska vi lägga på en lättförg också. Jag vågade helt ärligt inte göra nåt med färg idag för jag visste hur det skulle slå. När det är knallblått kan det lika gärna bli ännu värre.

Ja så var det med det. Nu ska jag gå o packa så jag kan börja koncentrera mig på flygningen imorgon. Livrädd...

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback