Konsten att överleva en lönehelg.

Igår var det som sagt lördagen dn 25 oktober.

Jag och jossa hade tjejkväll!
Vi lagad god mat, drack goda drinkar och åt kladdkaka! Sen gick vi ut. Det var nog det sämsta beslutet hittills.

På spårvagnen på väg mot avenyn satt ett killgäng. Ni vet såna översittare som tror att dom kan få alla dom pekar på bara för att dom är så äckligt självsäkra.
Sånt funkar inte riktigt på mig. Så jag fick en slemmig kommentar av "ledaren" i hans tro om att jag skulle nappa.
Jag svarade såklart med fingret. Ni vet det långa som sitter i mitten? Då svarade han och hans lilla slavar med att sjunga en sång med en väldigt intelligent sångtext. Låt mig citera:
"SLAMPA SLAMPA SLAAAAAAAAAAAMPA!!"
När nån liten värdelös människa yttrar sig om något sådant tar jag självklart inte åt mig. Jag tyckte det var ganska undrhållande så jag satt mest och skrattade. Detta retade naturligtvis galla på idioten så jag fick några till kommentarer slängda efter mig när vi gick förbi och skulle av spårvagnen. Vi det laget hade jag tryckt på av-knappen för slemmiga översittare så jag hörde inte vad dom sa.

Vi gick i alla fall till Rockbaren som var fullprppad. Både jag och Jossa blev lite besvikna så vi tog en öl och pratade med en tant i typ 60års åldern? som var där ensam. Jag såg mig själv sitta som henne när jag är 60. Ensam med en öl på rockbaren.
Vi drack inte upp ölen utan vi tog våra jackor och styrde kosan mot HardRock Café. Innan vi kom fram väjde vi av och tog en taxi hem istället. Väl hemma åt vi maten som blev över och massa kladdkaka och kollade på vil. Efter 20 minuter somnade vi och såg klart på filmen idag istället. 27 klänningar. Åh vad jag älskar såna härligt romantiska slut där alla lever lyckliga i alla sina dagar och allt så puttenuttigt gulligt och perfekt. Jag hoppas ni förstod att jag var sarkastisk.

Nu ska jag fortsätta min söndag över att reflektera över mitt liv och hur jag ska förhindra att jag slutar som 60-åring i skinnkläder som sitter ensam på en rock bar med en öl och spanar efter killar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback