Konsten att ha slut på idéer.

Jag kommer inte på nån vettig rubrik.

Dagar som igår vill jag bara lägga mig ner och grina. Inte för att jag är ledsen utan för att det är så grått ute. Då vill jag grina o ligga i sängen hela dagen men det får man inte för då får man ingen lön och då kan man inte köpa mat och då kan man inte leva!

Tänkte passa på att svara på en fråga som Lisa (törepoler) ställde angående Konsten att vara Cathrin.
Jo Lisa såhär var det. Jag bokade ju tågbiljetter till Åre till dig, mig och Anna som jag fick hemskickat på posten, till Växjö alltså. Dessa biljetter tog jag med mig till Gävle och la på fönsterbrädan i mitt rum och lät dom ligga där, så jag skulle veta vart dom var. Så när jag kom tillbaks till Gävle sen visste jag ju att biljetterna låg i säkert förvar i sitt kuvert på min fönsterbräda i mitt rum.
När jag gick in på mitt rum för att titta för säkerhetsskull så låg dom självklart inte där. Jag vände nog upponer på hela huset men fann dom inte. Så mamma fick såklart skulden att ha städat bort dom och slängt dom.
Vi fick åka in till centralen på morgonen efter och köpa nya tågiljetter.
Det här sa jag inget om till dig Lisa och Anna förrän låååångt efter. Och mamma har hela tiden trott att det var hon som slängt dom.
När jag kommer tillbaks till växjö ska jag ner på stan en dag och hittade en gammal väska som jag inte använt på länge. Skulle rensa ur den för att få plats med mina grejjer. Och vad låg i den väskan om inte ett vitt jävla kuvert med tågbiljetter i!

Det här har jag aldrig berättat för mamma, men jag ska göra det en vacker dag. Kanske tar det i samma veva som jag berättar om den senaste telefonen som jag tappade i mars. Det vet dom inte heller om. Men samtidigt så är jag 20 år och måste inte berätta sånt!

Nu ska jag plocka undan i köket och slänga mig i duschen. Dsperate houswifes (?) är inte riktigt min grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback