Torsdagkväll.

Sitter här i soffan och är så jävla trött. Jag är inte trött för att jag har stressat och haft mycket att göra. Jag vet inte varför jag är så trött. Skulle kunna somna på pricken.

Jag blir lite frustrerad. Det är inte så mycket att göra på salongen för tillfället. Det gör mig frustrerad för jag känner verkligen hur mycket kreativitet jag har just nu. Jag vill jobba och skapa!
Jag har verkkligen världens bästa jobb. Även om det kan vara skit ibland för folk är ju dumma i huvet.

Igår ringde en kärring.
Hon: Jaaaaaa, jag undrar om någon av er har tid att göra slingor på mig?
Jag: Absolut ska vi kunna ordna det. Hur har du det med tider?
Hon: Ja helst så fort som möjligt.
Jag: Det finns en tid kvar imorgon, är det någon speciell frisör du vill gå till?
Hon: Jag var hos Therese sist. Så jag går gärna till henne.
Jag: Jaha, ja tyvär har inte tid för slingor/färg förän måndagen den 24 november. Går det bra med någon annan frisör?
Hon: Njaa, bara om hon har jobbat där ett tag. (med surkärringsröst)

Jag har jobbat där 1 år och Sandra 3 år.

Vid det här tillfället var jag väldigt irriterad.
Jag hade en tid dagen efter men såna kärringar vill jag inte ha med att göra.

Jag: Nej tyvär då finns det ingen tid för dig.
KLICK.

Varför säger man "Har NÅGON av er tid?" när det är en speciell frisör man vill ha?
Och varför säger man ens "bara om hon jobbat där ett tag" ? Vad menar man då? Att man inte ska få en chans att visa vad man går för om man bara jobbat där ett litet tag? Vem är det som säger att en som har jobbat i 10 år har mer erfarenhet och är "duktigare" en den som jobbat i 1 år?

Jag har bara jobbar som frisör 1 år sen jag blev klar med min utbildning. Men jag vet att jag är duktig och jag vet att jag kan. Jag älskar att klippa och jag älskar att färga och jag älskar att skapa.
Jag älskar att visa människor att dom är fina. Jag älskar att lära kunderna små, små knep som kan få frisyren en helt ny form.
Jag blir glad när jag tänker på mitt jobb och jag skulle aldrig kunna tänka mig att jobba med nåt annat.

Kram på er.


Föresten, ska testa länka igen. Har ju inte gått så bra för mig på den fronten :)

Då länkar jag till
Emma som försöker lära mig denna konst.


Kommentarer
Postat av: Angie

margit kan få skapa med margits hår på margitdagen, faktiskt behöver mitt hår färg, form och liv eller ngt ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback