Nu har domen fallit.

Klockan 11.00 (ungefär) fick jag mitt besked. JAG HAR TAGIT GESÄLLEN! JAG FICK FUCKING MVG PÅ VÅGORNA!

Jag tror inte att det finns någon som inte har gjort gesällen som förstår känslan av att ha klarat allt. Nu har jag nåt ett av mina mål. Nu finns det på papper (snart iaf) att jag är en färdigutbildad, behörig frisör!
Hur jävla gött känns inte det?
Det här som man strävat efter sen man satte sin fot på frisörskolan.

Nu blir det löneförhöjning och lättare att få jobb! Nu har ju jag jobb men jag slutar ju där om mindre än en månad och ska söka i Oslo.

Maria: Cathrin Norlin Bernvald?
Jag: Ja, neej fy. Nej jag tror inte jag vill veta...
Maria: Men du behöver inte oroa dig. Det har gått bra.
Jag: Va?! Har jag klarat det? Har jag klarat av allt nu?!!
Maria: (Skratt) Ja. Du fick MVG på vågorna.
Jag: (Skrik, skratt och hopp. Samtidigt.)VA?! FICK JAG MVG?! SKOJJAR DU? ÄR DET VERKLIGEN SANT? MENAR DU ALLVAR? SHIT!
Maria: (Ännu mer skratt) Ja.

Resten av det hon sa kommer jag inte ihåg. Men jag har tagit gesällen. Fy fan vad jag är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback