Lördag mitt i veckan.

För många är det ju lilllödag idag. Jag fattar inte hur man orkar gå ut o festa efter att man jobbat en hel dag och dessutom ska upp tidigt imorn.

Inatt vaknade jag mitt i drömmen. Fan vilken äcklig dröm jag hade. Också i Saw anda. Jag fattar inte vad som rör sig i mitt huvud. Jag ville knappt somna om för jag var rädd att drömmen skulle fortsätta. Och det gjorde den men i en snällare vändning. Som tur var. Det är skitjobbigt att drömma mardrömmar hela tiden.
Nån som har nåt tips på hur man kan bota detta?

Idag är premiären för mina nya skor. Var ju tvungen att lämna tillbaka min älskade skinnstövlar igår för det hade gått hål i dom. Att lämna tillbaks ett par skor utan kvitto är ju också en procedur i sig. Men det går!
Va inne på internetbanken för att se om köpet fortfarande stod med på kontohändelser. Det gjorde det som tur var.
Så jag stack ner till banken och bad dom göra ett kontoutdrag från den 26 augusti i år eftersom jag inte har någon skrivare och behövde det för att få tillbaks pengarna för skorna. Jag möttes av det här:

Hon: Jag tror inte man kan se så långt bak. (med lite föööör snäsig röst)
          Har du internetbank?
Jag: Jag det har jag.
Hon: Då kan du ju gå in att kolla där! (fortfarande med lika snäsig röst)
Jag: Men som jag sa så måste jag ha dte utskrivet för att visa upp på en affär.
Hon: Aah, jag ska kolla om det funkar. Gör det, det så kostar det 25 kr.
Vad van är det som kostar 25kr?! Tiden det tar att skriva ut pappershelvetet elr har dom specialgjorda papper på banken?
Jag: Ja, jag måste ju ha papprena så det får väl kosta det då.
Hon: Vilken tur du hade då... (med besvikelse i rösten)

Jag fick mina papper och kunde lämna tillbaks skorna och få tillbaka pengarna utan problem.
Är det mitt fel att hon har jobbig praktikant bredvid sig hela tiden? Är det mitt fel att hon är bitter på livet?
Fel person på fel plats.

I alla fall så gick jag runt till varenda jävla skoaffär i stan och leta efter stövlar men hittade såklart inga som dög.
Som tur var hade dom kvar likadana stövlar fast i svart. Dom är inte lika snygga men det är samma modell och jag älskade dom andra.
Så igår smörjde jag in dom med svart skokräm och inpregnerade dom så dom blev finare. Och tåligare!
Så nu hoppas jag att dom här håller lite bättre. Annars är det jag som blir bitter...

Här kommer samma låt som från igår, men i en annan version. Nämligen med Jason Mraz. Hörde den hos en kompis första gången och fatnade. Ge den lite tid förhan pratar den första minuten.
Så mina damer och herrar, låt mig presentera Jason Mraz med Blitzkrieg Bop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback