It's just another manic... onsdag?

"Men vad har du gjort med håret? Har du färgat det grått?"
Ja, blont är så jävla tråkigt och jag var sjukt trött på det.
"Ja det var ju verkligen.... annorlunda."

Ja mina vänner jag är gråhårig. Inte tant-grå utan bara ljust silvergrå. Kändes lite ovant men jag gillar det. Det ljusbruna partiet på vänster sida blev svart/lila. Jag längtar bara tills jag ska färga det rött igen. Det får bli när jag kommer hem från Thailand.

Jag är ruskigt trött och jag är ledig imorn! Halleluja till mig. Kan tyvär inte sova än för Robin är på ingående och då är det dumt om jag sover för då kommer ju han inte in!

Stod föresten med kunden från citatet ovan i säkert en kvart och dividerade hur hon skulle färga håret. Hon är alltså ljusbrun med grå utväxt och det är lite matt på topparna eftersom hon lagt färg på färg på färg... Men inte alls i samma utsträckning som Kajsa igår.
Jag lyckades tillslut övertyga henne om att vi inte skulle avfärga utan färga utväxten i en nyans ljusare och lägga massa ljusare bruna/nougat färgade slingor i hela håret istället. Jag vet att det kommer bli bra och jag vet hur lång tid det kommer ta. Avfärgningen kan däremot vara lite lurig beroende på hur jämt hon lagt färgen. Blir dessutom massa onödigt arbete eftersom hon är inte så sotig som hon själv tror.

Det här är föresten kunden som jag aaaaaaaaaaltid blir försenad med. Hur mycket jag än skyndar mig så tar det ändå 1 timme. Vi har bara 45 minuter, vilket jag tycker är lite för lite för att kunna ge bästa servicen. Jag vill ha en timme så jag kan göra det helt perfekt men det är ju inte jag som är chef.

Jag har föresten ingen bild på håret, kommer kanske till helgen om ni har tur. När ja är i Gävle ;)

Natts!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback