Kära tågresenärer.

Jag är ju en ganska erfaren tågresenär om jafg får säga det själv. Men det finns ju vissa störomoment när man åker tåg som stör koncentrationen.
1. Ni som läst min blogg innan vet ju att jag inte gillar barn säsrskilt mycket så att det här kommer med är knappast en chock.

Barn som springer fram och tillbaks, barn som skriker, barn som låter, pratar sjunger eller leker.
2. Par som sitter och HÅNGLAR. Snälla ni sitt inte och hångla på tåget. För det första är ljudet som kommer från erat hångel inget mysigt ljud och för det andra, tänk på oss som INTE har nån att hångla med!
Jag har oftast ingen att hångla med på ett tåg (eller annars heller för den delen) och jag vill inte se andra som sitter och gör det.

3.Upp och nr, upp och ner, upp och ner. För guds skull sitt still! Ska du köpa kaffe o macka o kex,choklad så gör det samtidigt och helst samtisigt som du går på toaletten! För varje gång du reser dig måste jag resa mig om jag sitter ytterst. Och sitter jag inte ytterst kommer jag höra prasslet från jacka, väska o tidning och luftströmmen och dunset som kommer varje gång du sätter dig och reser dig upp. Kan jag sova då? NEJ.

3. Folk som pratar högt. Kan man inte prata lite diskret? Jag vill väl inte höra vad dina barn säger på morgonen? Eller att du är så less på ditt jobb och du knappt kan vänta tills du går i pension?

4. Folk som glor. Speciellt när man ska äta det man har med sig på tåget. För när nån tittar på en när man äter koncentrerar man sig extra mycket på att inte spilla eller smaska eller göra andra konstiga ljud. Men dte är ju i själva verket det man gör. Mackans alla smulor hamnar på bröstet och tungan fastnar i gommen och slungas sedan ner igen med jorden högsta smack. Samtidigt kommer det nåt konstigt ljud i och med att man slänger i sig mackjäveln så snabbt och när man öppnar sin Loka så sprutar den självklart åt alla håll eftersom den har legat i väskan och blivit omskakad! Men hade ingen tittat på mig när jag åt så hade inget av det här hänt. Så snälla ni, sluta glo!

5. Det här är nästan det värsta. När det sitter en snygg kille mitt emot och bara sitter där. Man kan inte sova för tänkt om man somnar i nån konstig positiov och dessutom vaknar till med niagarafallet i mungipan. Då är ju livet över, i alla fall tills killen går av.
Men kan knappt göra nånting med rädsla över att man ska se lustig ut.  Koncentrationsförmågan på noll!

Så ni som känner er träffade ta gärna åt er. Det här är bara lite tips. Om alla hjälps åt kan vi få en riktigt behaglig tågresa.
Tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback