Varför?

Idag undrar jag bara varför.. Varför var det inte så mycket sol idag?
Men den stora frågan som jag jag ändå har en teori om är VARFÖR luktsätter man skithus- och hushållspapper?
Visst hushållspapper kan jag kanske förstå för om man torkar sig på händerna så luktar det gott. Och dte är ju alltid trevligt med gottluktande händer. MEN oftast tvättar man ju sigmed tvål som redan där luktar gott. Då blir det ju lite kaka på kaka. Kanske är till för dom lata då som inte orkar tvätta med tvål men vill lukta gott ändå. Hushållspappret som vi har här nere nu luktar citron.
Nu över till skithuspapper. Vi hade ett som luktade jordgubb. Varför vill man att det ska lukta jordgubb? Är det för att när man har skitit så luktar det ju inte så gott, och speciellt inte där bak skulle jag tro (jag har aldrig luktat nån i arslet). Är det då för att det KANSKE finns en möjlighet att det kommer nån o luktar dig i arslet och då är det ju pinsamt om det luktar skit. Där kan jag hålla med om att det kanske är bättre att lukta jordgubb då men hur stor är sannolikheten att nån kommer o luktar? "Åh vad gott, du luktar jordgubb i arslet." "Tack det är det nya skithuspappret..."
Jag har lite svårt att förstå hur man tänker där. Men det finns säkert en alldeles utmärkt förklaring till detta fenomen!

Ja vi var nere i gymmet idag efter vi surrade runt i Be'er Sheva. Det var inte lätt kan jag säga. Men det blev ett par skor o ett par träningsbyxor som kom till användning på direkten.
Vi åt föresten på det sista shoppingstället vi va på. Där kunde dom iaf engelska för när jag skulle köpa korv med bröd så fattade dom inte och vi fick inte köpa och gick därifrån.
Men vi hittade ju det här underbara stället. Ungar som skriker och springer runt fötterna så man håller på att falla och föräldrar som inte bryr sig. Är inte det underbart?
Det var helt okej mat, man fick plocka lite själv o sånt. Tyvär tog jag nån röra som jag i min hjärna skulle vara jättegod men i verkligheten kunde man spy på den. USCH! Jag mår nästan lite illa när jag tänker på det faktiskt. Slemmigt.
Men som sagt så gick vi till gymmet så fort vi kom hem för att träna bort det extra fettet vi la till under lunchen. Finns det nån skönare känsla än när svetten bokstavligt talat rinner från en? Nej jag tror nästan inte det. Det är så skönt och man känner sig så duktigt. På slutet kom det inte en kille och en tjej. Andra snygga killen jag ser här nere på en vecka! Jag höll nästan på att sätta svetten i porerna när dom kom in. Synd att han var lite klantig och sprang jättefort på bandet och inte konsentrerade sig så han snubblade och åkte rakt ner på bandet och in i väggen. Det såg ut att göra ont.

Nu håller mamma på att göra mat. Inte så god mat tyvär men jag får äta salladen. Kyckling med kokosmjölk. Uääh!
Men som tur är så vet redan mamma om det  men hon ville bjuda portugiserna på det och klart får hon det!

Nu går jag. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback