krig sol och shabbat.

Kom ner hit igår eftermiddag. Det första mamma berättar är att usa har i stort sett förklarat krig mot hamas som sitter nere i gaza. Så nu är det fientlig zon tydligen. Hon berättade att häromdan så hade dom hört välrdens smäll men så marken skaka men ingen hade märkt vart det var. Men direkt efter så hade flygplan o helikoptrar flugit neråt gaza så dte var väl nåt där då.
Men det är märks att det är nåt på G för hela dan har jag sett helikoptrar o plan som åkt neråt gaza.

Idag har jag iaf legat på stranden hela dan. Så himla skönt att äntligen få lite sol! Va själv dom första 2 timmarna för mamma va på möte. Det var nån Ukrainsk karl som började prata sitt språk med mig. Jag fattade ingenting o sa att jag bara pratade engelska. Då fattade inte han nånting o det va väl likbra för han va lite äcklig.
Sen gick vi o åt frukost o matade världens sötaste katt med ost och fiskarna med bröd.
Vi gick till den andra stranden sen o la oss o mamma gick iväg en stund o då kom det fram en läskig jude o fråga efter migg nummer. Det fick han inte. Så gck han iväg och efter en stund kom han tillbaks med en lapp där han hade skrivit sitt nummer. Skumt folk. Han sa att jag va lik katie holmes vilket jag verkligen inte håller med om. Möjligtvis att jag har lika kort hår nu men aa...
Om 40 minuter börjar storhelgen här. Det är tydligen en jättehelig helg. Så efter klockan 17.00 idag till 18.00 imorn får man inte äta elr dricka. Och man får inte köra bil heller,  jag tror inte ens man får trycka på knappen på hissen. Man ska i stort sett låsa in sig i lägenheten. Vistas man med mat elr dryck ute finns det folk som kastar sten på en. Roliga traditioner dom har här...
Nu ska jag nog packa upp väskan.

Och jazg har inte slutat drömma. Inatt drömde jag b la om att jag skulle lära mig surfa. O det va jättehöga vågor o massa folk som jag kände igen runt omkring. Det va jättekonstigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback