Indianen.

Jag har fått lite rött skinn idag. Jag tänkte ju smart som jag är att jag kanske inte behövde smärja in mig idag för jag har ju solat 2 dagar nu. Jaja det blir till att smörja sig med aloevera nu efter duschen...

Nu har jag hållt på o läst den där boken Isprinsessan hela dagen men jag tycker jag inte kommer nånvart på sidorna. Jag har fortfarande typ hela boken kvar att läsa. Vad trögläst jag har blivit. Det märks att jag inte läser så mkt längre, hmm. Men det är ju rätt bra tidfördriv ändå.

Idag när jag låg på stranden innan mamma kom ner kom det fram en gammal israelisk gubbe. Jag ve inte jag ser väldigt israelisk ut elr vad dte är men alla pratar hebreiska med mig. Även den här gubben som knappt hade några tänder. Ingen aning om vad han ville men han pratade lite o skrattade lite sen gick han o badade. Men när han badat klart kom han tillbaks o fortsatte prata. Men då pratade jag tillbaks på svenska och han tyckte visst det var helt okej för han fortsatte o prata o skratta. Men han såg lite läskig ut för han hade nog bara 2 tänder o konstiga ögon. Han gick till slut iaf... Det var ändå rätt skönt för då kunde jag fortsätta traggla mig genom boken.

Men sen kom ett annat nöt som också börja prata hebreiska med mig. Han fråga efter en cigarett men där kunde jag inte hjälpa honom.
Men sen fick mitt öga syn på något ska ni veta. 2 surfare! I israel! Visst har jag hört att dom finns men inte sett några. Den ena var faktiskt snygg. Jag trodde knappt mina ögon men det är sant. Jag tittade lite när dom surfade sen var jag tvungen att lägga mig under min sjal igen så jag inte skulle behöva se alltför grisaktig ut i huden ikväll. Men det blir nog så ändå är jag rädd... Jag fattar inte att jag aldrig lär mig. Imorn ska jag verkligen va noga med att smörja in mig.

Nu ska vi gå in till stan o leta efter postloda för det jag har faktiskt, tro det elr ej, skrivit vykort. Det är första gången på allt för många år.

Som jag har förstått är det här landet fullt av helgdagar! Det är helt otrolig. Vi skulle åka in till Be'er Sheva på torsdag eftermiddag hade vi bestämt men då är det såklart helgdag tors-fre så allt stänger kl13. Och på lördag är ju som deras söndag så då har inget öppet heller.
Får väl bli på morgonen istället. Man måste ju faktiskt utnyttja så många soltimmar som möjligt för jag vet ju inte när jag får se solen nästa gång!

Nu ska jag svalka mitt brända fläsk i duschen.
Sayonara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback