Göteborgare!

Ja nu sitter jag här i vår lägenhet. Flyttade ner alla grejjer (nästan iaf) i lördags. Och lördagen orkar jag inte skriva om men all otur man kan få fick vi iaf. Till råga på allt känns det som att jag håller på att bli förskyld. Men som en klok vän sa till mig igår när jag släpade min 20 tons väska från spårvagnen i regnet att nu kan det bara bli bättre!
Så jag litar på dom visa orden och tror att nu kan det bara gå uppför.

När jag kom igår så ställde jag in min madrass o det lilla sovrummet. Jag o jossa får trängas där nu för vi håller på att måla i det andra. Sen bädda jag i ordning o sopade golven o tog fram lite ljus och det gjorde det lite allmänt mysigt. Och tror det eller ej men jag gick ner och handlade! Plus att jag lagade mat! Så när jossa kom hem från jobet hade vi lite mysmiddag med vin :)
Sen var det bara att sätta igång att jobba. Vi målade och målade och idag ska vi måla ännu mer. Men det rummet börjar bli klart nu iaf så det känns ju skönt. Då får vi flytta över grejjerna för att börja måla i det här rummet.
Jag ska ner på staden snart och köpa lite behövliga prylar. Ska ringa salongen snart igen också för att höra hur det blir!?
Första natten har väl vart lite sådär. Kunde inte sova så bra så det var lite jobbigt. Hoppas det blir bättre inatt. Jag ska faktiskt köpa kanjang för det brukar hjälpa till lite när man håller på att bli förkyld.

På söndag ska jag o jossa vara med o hjälpa till på en visning. Hennes föredetta jobbarkompis har visst blivit färgtekniker för revlon och då behövde dom lite assistenter. Klart vi ställer upp!
Jag ska färga håret med snart. Vi får väl se vad det blir men jag är så oerhärt trött på mitt hår just nu. Har tagit ut löshåret nu också, eller rättare sagt slitit ut löshåret. Så nu är det kort o jävligt igen men det är bara att stå ut. Nån gång lär det ju växa ut!

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Angelica Ränttilä

Hej Kattis! Kul att du verkar ha det bra! Och kul med Göteborg! Har du fått jobb på salong där nere, eller? Själv är jag numera tvättäkta New Yorker ;)
Kolla gärna in min blogg! Lade till dig som kontakt, som du kanske ser...? :) Ha det bra! Kram.

2007-09-07 @ 17:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback