Rensning.

Igår bestämde jag mig för att ta tag i mitt rum. Och det tro det eller ej men det gjorde jag. Det känns jättebra. Det såg ju inte så hemtrevligt ut i mitt rum och det tyckte inte bara jag ska ni veta.
Aja jag började rensa ur gamla saker som hade legat i vitrinskået som nu  låg i högar och i påsar på golvet. Det var skitkul o läsa i gamla skrivböcker från högstadiet. Fan vad man höll på o skriva fula grejjer till varann och sig själv.
Världen gick ju under om den killen man va kär i (som man inte ens vågade snacka med, knappt titta på) inte va kär i en själv. Och det roliga va att alla va kär i samma kille.
Sen höll man ju på med det klassiska att man är så fet o ful o värdelös o dum o tråkig o ja allt det där ni vet som tjejer oftast håller på med i den åldern. Tänk att man verkligen vart sån..

När allt var utrensat och läst såg det ganska tom ut i rummet men klart mkt bättre än innan.
Så jag damsög o la ut mattan sen så slängde jag faktiskt alla mina
samlade torkade rosor jag fått under åren. Det sved lite i hjärtat
måste jag säga men dom skräpade ju bara. Jag hade ju ändå inte
kunnat ta med dom när jag ska flytta sen. Dom hade bara gått sönder.
När mattav var utlagd o puffen och kuddarna stod på sina rätta ställen
var det ändå nåt som saknades. Då kom jag på att jag hade 2 jättefina ljusstakar
som jag fått av pickis. Det är ju dumt o låta dom ligga o
skräpa så jag satte upp båda 2. Det blev jättefint. Så tog jag in en av maskerna från hallen
och satte upp med. Sen tog jag fram ljusstakarna jag fick av johan o liz när dom va i marocko
och la in ljus i dom. Nu gillar jag faktiskt mitt rum.

På kvällen iaf satte jag i ljus i dom andra med och tände alltihop. Hur mysigt som helst vart det.
Senare så satt jag vid datorn och helt plötsligt går brandlarmet igång.
Min första tanke var ju inte att det brann utan att den var lite känslig eftersom jag hade
så många ljus tända. Så jag viftar bort "röken" så att det lägger av att tjuta. Men det luktade ändå lite konstigt
men jag fattade inte vad det var. Jag gick in på rummet för att kolla för säkerhetsskull. Och där
stod min fina marockorljusstake i ljusan låga!
Jag blev skiträdd och sprang fram för att blåsa mer det. Men det var ju ganska dumt eftersom elden
blev större då!
Fick lite panik då o sprang o hämta tandborst glaset inne på toan o fyllde med vatten o sprang
o hällde över det. Som tur var så slocknade det då. Den stod ju precis bredvid
teven. Fatta om hade tagit eld!
Då hade vi blivit grillade. Aja så nu tänker jag nog inte använda den ljusstaken nå mer.

Nu har jag iaf lärt mig att aldrig lämna levande ljus
även om man tror att dom står o säkert förvar!

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback