Lite naket.

Och då syftar jag på sanningen.
Jag har inte skrivit så myckt om hur vi 3 tjejer har det här egentligen. Vad vi gör, hur det är att bo 3 tjejer på 76 kvm.
Många frågar om vi bråkar ofta, om det blir några catfights. Många tror nog att det är väldigt "tjejigt" och vi är det med.
Men jag ska brätta för er hur det egentligen ligger till.
Vi klär alltid upp oss, sminkar oss, fixar hårt när vi ska nånstans. Man måst ju visa sin fina sida utåt. Men så fort vi kommer innanför dörren åker kläderna av, nej vi går inte nakna, och skitkläderna (dom sköna klädrna) åker på. Håret åker upp i en slarvig toffs och sminket åker ner i avloppet.
Vi har alltid slut på toapapper. Och dt används inte för att torka av sminkpnslar eller nagelack med. Tro det eller ej, vi skiter lika mycket som vanliga människor, om inte mer. Vi rapar, fiser och äcklar oss.  Vi har aldrig haft en catfight för vi har inget att fighta om. Vi har speglar så det räcker och det är försten till toan som gäller.
När det gäller vår humor så är det oftast väldigt låg men oerhört bra. Vi skrattar varje kväll.
Dn som tog sista toapappret sätter aldrig tillbaks en ny. Vi rött med vitt så det blir rosa. Vi har strumpor gemensamt, oavsiktligt.
När det kommer till kläder så har vi mycket att välja mellan ändå har vi aldrig några snygga kläder (enligt oss själva). Vi har 107 par skor att välja mellan. I sko-fråga är det lite synd om jossa för hon har mindre fötter än mig och lisa så hon kan bara ha sina skor medan jag och lisa kan bada i skor snart.
När vi äter finns det inget stopp. Det är alltid spy-känsla efteråt och då klagar vi på hur "feta" vi blir fast med glimten i ögat. Vi klarar inte av att banta för att vi älskar mat alldeles för mycket, ändå är det bara jossa som lagar maten.
Vi säger alltid efter vi storstädat lägenheten att "nu måste vi skärpa oss med diskningen och börjar plocka undan efter oss".  Ändå ser det lika fördjävligt ut 2 dagar snenare.
Men även om vi ibland kan bada i damm och reta oss på saker och ting så älskar vi varann och jag skulle inte kunnat haft bättre sambos att bo med. Jag tänker redan på den dagen när vi ska flytta ifrån varandra, och det med en klump i halsen och en liten liten tår i ögat
.
image20

Kommentarer
Postat av: Nea

hahaha, fan vad härligt det låter! :)
men skärp dig med updates nu, 18 DECEMBER! hoho :P
puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback