Hals hals hals.

Ja som ni vet så är jag sjuk, igen. Skull vart ledig idag på förmiddagen men då var det en som hade bokat in en tid kl 10. Så jag pinade mig upp för jag tänkte att klippa en tjej orkar jag väl. Det går ju fort. På pendeltåget när jag började närma mig lindome så började magen vända sig åt alla möjliga håll. Jag gick med myrsteg från tåget upp till jobbet med kräket upp i halsen typ. Mådde så himla illa. Och när man mår så illa och är så trött så vill man bara hem och så blir man ju ganska känslig. När jag kom till jiobbet så var det ingen klipp. Det var FÄRG! Jag skulle verkligen inte pallat det så jag ringde min kund vid 8.45 för att förklara hur det låg till och jag erbjöd henne en ny tid på måndag. Jag sa ju såklart att det här var ju inte något jag hade planerat. Det är ju inte så att jag går och vill bli sjuk direkt. Det är det väl ingen människa som vill. Men jag hade ju oturen här att det var en sån där riktigt egoistisk människa.
Svaret jag fick när jag förklarat hur det låg till var:
"Jaha? Men jag står ju och väntar på bussen på väg till er nu. Jag vill ju verkligen färga håret innan helgen."
Ja tyvär så är det inte så mkt jag kan göra. Jag kan inte trolla mig frisk även om jag önskar att jag kunde det sa jag till henne. Vill du ha tiden på måndag istället? Eller vill du komma hit ändå med stor risk att bli smittad och med stor risk att det inte blir bra för jag mår verligen dåligt? Det är upp till dig.
"Ja jag vet inte, jag hade ju räknat med att få färga håret nu innan helgen. Min färg är verkligen jätteful!"
Ja som sagt, det är inte så mycket jag kan göra åt det just nu tyvär.
"Ne jag vet inte alls hur jag ska göra nu. Aja, hejdå."
BIIIIIIIIIIIIIIITCH!
Vill inte ena ha såna som dig som kunder?????
Hade du blivit sjuk skulle jag då tvingat dig till att komma hit för att jag verkligen ville färga håret på dig? Dumhuvud.
Man kan inte hjälpa att man blir sjuk. Man vill inte bli sjuk och man vill inte bli behandlad av någon som är sjuk. Det skulle inte jag vilja iaf. Hoppas ingen ville färga håret på henne så hon får gå med sin fula hårfärg under helgen.

Så nu äntligen är jag hemma. Som jag längtat till att få komma hem idag.
Jossa kommer snart hem o vi ska ha myskväll.

puss hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback